Meninggalkan Hari Semalam Yang Pahit...Walau Dalam Payah Yang Amat...
Mendatangi Hari ini.....Dalam Tenang Yang Rela......
Menunggu Hari Esok....Dengan Harapan.

Tuesday, January 12, 2010

Misi ke Batam

(Sarapan pagi di Jb...sesekali boleh la.....)
(Best!!!!)

(makan malam....kerang rebus....mmm...)


(Makan malam...ikan pari bakar...mmm...)



(makan malam kat JB...air kelapa...mmm...)




(Wellcome!!!!)


( Alas perut dalam feri.......)

(Feri ke Batam )


Beberapa hari ni sibuk sangat...tak sempat nak jenguk blog...ni ada luang sikit.

Nak sambung balik citer ke Batam...
Pagi tu sebelum bergerak ke Jb...kami terpaksa ke KLIA dulu untuk pick-up chemical yang nak dihantar ke customer kami di Batam..nasib baik urusan di KLIA tu berjalan lancar...
Kol 3 ptg...tiba di jeti Stulang Laut JB...bergegas ambik feri ke Batam. Sampai je kat feri terminal tu...customer dah nunggu..Pak Sonson.. ( ada citer sikit ni tentang pertemuan pertama ngan Pak Sonson...actually kita selalu berintraksi by phone...tapi tak jumpa face to face...sebelum sampai Batam, Pak Sonson keep on call...untuk pastikan kedatanganku ke Batam...last call 5 minit sebelum feri sampai ke terminal.."I tunggu U miss Nor..kat bla..bla...bla...", "i'll call u back" kata ku)
Sampai je ke terminal dan segala urusan imigresen selesai, aku mula mencari Pak Sonson...ramai yang menunggu....tak tau yang mana satu....fuh...

Beberapa minit berlalu...tak jumpa gak...cuba call...tak dapat dihubungi...camne ek...sorang pun aku tak kenal ni...tapi aku terperasan gak...ada sorang guy ni macam terpandang2 dan aku pun macam nak pandang dia...harap2 dia lah orangnya...dari jauh nampak dia pakai name tag....aku ni dahlah rabun jauh...memberanikan diri..intai name tag dia...confirm dia...

Lega....misi dah selesai...Pak Sonson terkejut bila aku kata nak ambik feri balik ke JB petang tu gak...feri last kol 6.30 (waktu M'sia)..so, kena bergegas lagi...masa dah suntuk ni...tak sempat nak keliling Batam (harap2 lain kali ada sedikit masa untuk itu...)

Kol 8.30 mlm...tiba di jeti Stulang Laut...ambik teksi dan check in hotel kat JB...fuh letih sungguh..

Pagi esuknya....cuci mata sikit kat JB City Square...dan tengah hari bertolak balik ke KL.



1 comment:

  1. iya buk....bila mau ke batam lagi ya...bila mampri lagi kasi telefon sama gue ya...tapi kalau ke batam lagi jangan lupa ya bawak sekali cewek yg ganteng tu ya...gue minat bangat sama dia...boleh berkenalan engak sama cewek tu....rupanya seperti artis...dia udah ada pacar belumm...

    wak jowo tulen pak

    ReplyDelete